Українська|English

21 січня 2016 року в Укрінформ відбувся круглий стіл, пов'язаний із знищенням існуючої мережі Центрів обліку бездомних громадян, викликаним прийняттям Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні».

Захід, ініційований Бюро соціальних та політичних розробок та об’єднанням громадян «Народна допомога», Міністерством соціальної політики України, відбувся за участі фахівців з закладів соціального захисту бездомних з більшості регіонів України, Громадських рад, Координаційно-експертної ради з питань соціальної політики НДІ праці і зайнятості населення Мінсоцполітики і НАН України та неурядових організацій, в рамках проекту, що фінансується Civil Society. Dialogue for Progress.

Питання громадського обговорення стратегії модернізації соціального діалогу як інструменту сталого розвитку, були обговорені на засіданні Координаційно-експертної ради з питань соціальної політики НДІ праці і зайнятості населення МСП та НАН України, що відбулося 20 січня 2016 року в Києві. Засідання пройшло в рамках проекту "Разом сильніші – новий соціальний діалог у країнах Східного партнерства", який реалізує Бюро соціальних та політичних розробок за підтримки Секретаріату Форуму громадянського суспільства Східного партнерства.

28 грудня 2015 року Президент України Петро Порошенко підписав Закон № 2984 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг»

Зміни, які внаслідок підписання законопроекту 2984, вносяться до закону «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» руйнують систему Центрів обліку безпритульних громадян, а також процедуру взяття на облік безпритульних.

Соціальний діалог має стати головним інтрументом для подолання соціально-економічної кризи в Україні, адже саме через взаємодію профспілок, роботодавців, держави та організацій громадянського суспілства можливе забезпечення балансу між соціально-економічними правами громадян та економічним розвитком країни. Особливої актуальності процесам підвищення ефективності соціального діалогу додає початок роботи Глибокої та всеохоплюючої зони вільної торгівлі з Європейським союзом, який розпочався 1 січня 2016 року. 

Саме відсутність ефективного соціального діалогу унеможливлює системне реформування держави. Численні стратегічні документи часто суперечать один одному та не мають спільного підґрунтя в питаннях як розвитку соціальної сфери, так і забезпечення соціально-економічних прав населення. Це стосується як вже прийнятих Стратегії сталого розвитку “Україна-2020”, Стратегії державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні, Національної стратегії у сфері прав людини, так і документів, які ще тільки обговорюються – Стратегії подолання бідності та Програми гідної праці для України на 2016-2019 роки.

Проблема України, як «соціальної держави», (ст. 1 Конституції), це глибока невідповідність між соціальними гарантіями, які задекларовані на законодавчому рівні, та тим, що держава реально може забезпечити, враховуючи соціально-економічні показники.

Задекларований об’єм видатків на соціальний захист мінімум в 3 рази перевищує суму, закладену в бюджеті України на соціальний захист та соціальне забезпечення. Українська соціальна політика за 25 років пройшла довгий шлях. Від радянської системи соціального захисту з «уравниловкой» та загальним охопленням населення соціальними заходами, повною зайнятістю та державною власністю на всі засоби виробництва, через пострадянську тотальну приватизацію, згортання соціальних програм та надання численних пільг для пом’якшення наслідків структурних реформ, до євроінтеграційних процесів.

Про бюро

Бюро соціальних та політичних розробок займається питаннями реформування соціальної сфери та соціального діалогу

Електронна адреса: 
bureau@bureau.in.ua

Фейсбук | Твіттер



Європейський союз, прямуємо разом Unicef Європейський союз Civil Society Forum КМДА фонд відродження Карітас України