Українська|English

Аналітичний звіт “Аналіз рівності та недискримінації на робочому місці та регулювання у сфері доступу до зайнятості, соціальних послуг та соціального забезпечення в Україні, Молдові, Грузії та Вірменії" - узагальнені результати дослідження проведеного в рамках проекту «Соціальне партнерство задля рівності»: висвітлює аспекти забезпечення рівності у трудових відносинах, в тому числі в контексті ґендерної проблематики - зміцнення експертної підтримки впровадження гендерних планів, створення ефективного антидискримінаційного моніторингу та гармонізації законодавства. Дослідження підготовленого за підтримки Форуму громадянського суспільства Східного Партнерства. Східне партнерство має на меті поглиблення та зміцнення відносин між Європейським Союзом, його державами-членами та шістьма східними сусідами ЄС:  Вірменією, Азербайджаном, Білоруссю, Грузією, Республікою Молдова та Україною. У 2019 році Східне партнерство святкує свій 10-річний ювілей. Протягом останнього десятиліття колективні зусилля ЄС та країн-партнерів принесли значну користь громадянам, підвищуючи рівень соціально-культурних відносин, мобільності, збільшення економічного розвитку та поліпшення якості життя.

Напередодні Міжнародного дня боротьби за права жінок і миру відбулась експертна нарада «Оцінка стану впровадження Україною антидискримінаційних Директив ЄС щодо дотримання рівності та недискримінації у доступі до праці, надання послуг і соціального забезпечення» та презентація аналітичного звіту: Аналіз регулювання дотримання рівності та недискримінації у доступі до праці, надання послуг і соціального забезпечення

В заході взяли участь громадські діячі, керівники директоратів та спеціалісти, відповідальні за питання європейської інтеграції Міністерства соціальної політики України, Урядовий офіс координації європейської та євроатлантичної інтеграції Міністерство інформаційної політики України, Офіс Омбудсмана України, Центральних органів виконавчої влади, Міжнародної організації праці, науковці НАН України з НДІ питань праці і занятості населення, Центру проблем імплементації європейського соціального права, експерти Коаліції «За рівність у праці», Представництва делегації Європейського Союзу в Україні, Офісу Ради Європи в Україні, представники профспілок та бізнесу.

   Аналіз регулювання дотримання рівності та недискримінації у доступі до праці, надання послуг та соціального забезпечення, підготовлений за підсумками  реалізації проекту «Практики роботи Міністерства соціальної політики України щодо посилення експертної роботи з імплементації «антидискримінаційних» директив Ради ЄС», містисть оцінку стану впровадження Україною антидискримінаційних директив ЄС.

Експертами проаналізовано стан імплементації та відповідність нормам вітчизняного законодавства трьох з шести антидискримінаційних директив, що потребують першочергової імплементації в Україні відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом:

  1. Директиви № 79/7/ЄЕC від 19 грудня 1978 р. про поступову імплементацію принципу рівності чоловіків і жінок у сфері соціального забезпечення;   Таблиця аналізу відповідності національного законодавства нормам Директиви 79/7/ ЄEC
  2. Директиви № 92/85/ЄЕС про вжиття заходів з поліпшення безпеки та охорони здоров’я на виробництві вагітних працівниць, працівниць, які нещодавно народили, або годують  Таблиця аналізу відповідності національного законодавства нормам Директиви 92/85/ЄЕС 
  3. Директиви Ради 2004/113/ЄC від 13 грудня 2004 р. про імплементацію принципів рівності чоловіків і жінок у доступі до товарів і надання послуг.  Таблиця відповідності національного законодавтва нормам Директиви 2004/113/ЄС 

Дорадча група України зі сталого розвитку створена на виконання вимог статті 299 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом з метою сприяння імплементації положень Глави 13 «Торгівля та сталий розвиток» Угоди про асоціацію. З цією метою Дорадча група: висловлює свою позицію та надає рекомендації з питань, що пов’язані з виконанням Глави 13 «Торгівля та сталий розвиток» Угоди про асоціацію. Рекомендації надаються з власної ініціативи або на вимогу Підкомітету Україна - ЄС з питань торгівлі та сталого розвитку чи Ради з питань торгівлі та сталого розвитку, або групи експертів що створюється згідно з статтю 301 Угоди про асоціацію.
Для підготовки своїх заяв чи рекомендацій Дорадча група може визначити зі свого складу відповідальних осіб, що можуть проводити необхідні для підготовки консультації з науковцями, незалежними експертами, представниками українських, європейських, міжнародних та інших організацій, що мають відповідний авторитет і досвід та не входять до складу Дорадчої групи. 

"Прямуємо дорогою до демократичного європейського майбутнього"- під таким девізом відбулась 10-та Щорічна асамблея Форуму громадянського суспільства Східного партнерства. Особливістю цьогорічної конференції є символічне відзначення 100-ї річниці національної незалежності п’яти країн Східного партнерства – Азербайджану, Білорусі, Вірменії, Грузії і України, що, в свою чергу, є хорошим приводом для саморефлексії та переоцінки не лише в питаннях, які стосуються Східного партнерства, але й Європейського Союзу, та в більш ширшому контексті. Ця історична дата є лакмусовим папірцем щодо системних змін в країнах СхП, які балансують між демократією та авторитарними режимами. Водночас, за рік до 10-ї річниці ініціативи «Східне партнерство», а також на півшляху до кінцевого (2020) року виконання 20 очікуваних досягнень Східного партнерства, це важлива нагода для Європейського Союзу серйозно оцінити власну політику в регіоні.

Про бюро

Бюро соціальних та політичних розробок займається питаннями реформування соціальної сфери та соціального діалогу

Електронна адреса: 
bureau@bureau.in.ua

Фейсбук | Твіттер



Європейський союз, прямуємо разом Unicef Європейський союз Civil Society Forum КМДА фонд відродження Карітас України