Українська|English

Архів новин за жовтень 2014 року

   Аналіз регулювання дотримання рівності та недискримінації у доступі до праці, надання послуг та соціального забезпечення, підготовлений за підсумками  реалізації проекту «Практики роботи Міністерства соціальної політики України щодо посилення експертної роботи з імплементації «антидискримінаційних» директив Ради ЄС», містисть оцінку стану впровадження Україною антидискримінаційних директив ЄС.

Експертами проаналізовано стан імплементації та відповідність нормам вітчизняного законодавства трьох з шести антидискримінаційних директив, що потребують першочергової імплементації в Україні відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом:

  1. Директиви № 79/7/ЄЕC від 19 грудня 1978 р. про поступову імплементацію принципу рівності чоловіків і жінок у сфері соціального забезпечення;   Таблиця аналізу відповідності національного законодавства нормам Директиви 79/7/ ЄEC
  2. Директиви № 92/85/ЄЕС про вжиття заходів з поліпшення безпеки та охорони здоров’я на виробництві вагітних працівниць, працівниць, які нещодавно народили, або годують  Таблиця аналізу відповідності національного законодавства нормам Директиви 92/85/ЄЕС 
  3. Директиви Ради 2004/113/ЄC від 13 грудня 2004 р. про імплементацію принципів рівності чоловіків і жінок у доступі до товарів і надання послуг.  Таблиця відповідності національного законодавтва нормам Директиви 2004/113/ЄС 

Дорадча група України зі сталого розвитку створена на виконання вимог статті 299 Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом з метою сприяння імплементації положень Глави 13 «Торгівля та сталий розвиток» Угоди про асоціацію. З цією метою Дорадча група: висловлює свою позицію та надає рекомендації з питань, що пов’язані з виконанням Глави 13 «Торгівля та сталий розвиток» Угоди про асоціацію. Рекомендації надаються з власної ініціативи або на вимогу Підкомітету Україна - ЄС з питань торгівлі та сталого розвитку чи Ради з питань торгівлі та сталого розвитку, або групи експертів що створюється згідно з статтю 301 Угоди про асоціацію.
Для підготовки своїх заяв чи рекомендацій Дорадча група може визначити зі свого складу відповідальних осіб, що можуть проводити необхідні для підготовки консультації з науковцями, незалежними експертами, представниками українських, європейських, міжнародних та інших організацій, що мають відповідний авторитет і досвід та не входять до складу Дорадчої групи. 

"Прямуємо дорогою до демократичного європейського майбутнього"- під таким девізом відбулась 10-та Щорічна асамблея Форуму громадянського суспільства Східного партнерства. Особливістю цьогорічної конференції є символічне відзначення 100-ї річниці національної незалежності п’яти країн Східного партнерства – Азербайджану, Білорусі, Вірменії, Грузії і України, що, в свою чергу, є хорошим приводом для саморефлексії та переоцінки не лише в питаннях, які стосуються Східного партнерства, але й Європейського Союзу, та в більш ширшому контексті. Ця історична дата є лакмусовим папірцем щодо системних змін в країнах СхП, які балансують між демократією та авторитарними режимами. Водночас, за рік до 10-ї річниці ініціативи «Східне партнерство», а також на півшляху до кінцевого (2020) року виконання 20 очікуваних досягнень Східного партнерства, це важлива нагода для Європейського Союзу серйозно оцінити власну політику в регіоні.

“Охорона материнства та ґендерні аспекти у соціальному забезпеченні” –  так називається 5-ти денний тренінг, який проводить Міжнародна організація праці (МОП) для представників та представниць Національної тристоронньої соціально-економічної ради,  соціальних служб, профспілкових об’єднань, громадських організацій в тому числі Бюро соціальних та політичних розробок та вищих навчальних закладів. Під час тренінгу учасники та учасниці з різних областей у співпраці із міжнародними експертами мають можливість порівняти Конвенції 103 і 183 про охорону материнства та оцінити наскільки національне законодавство відповідає потребам працюючих матерів. “Мене особливо хвилює проблема сповільненого руху жінок по кар’єрній драбині у порівнянні із чоловіками. Після навчання з МОП я планую проводити тренінги для роботодавців, щоб забезпечити охорону материнства на їхніх підприємствах. Зараз бізнес стає більш соціально відповідальним, тому вони готові приймати нові знання і виправляти недоліки”, –  каже учасниця тренінгу Ольга Дунебабіна, консультант громадської організації “Ла-Страда-Україна”. «Для нас бути тут означає набувати знання для наближення українського законодавства до директив ЄС та Конвенцій МОП зокрема стосовно батьківських відпусток, охорони материнства, гармонізації професійних та сімейних обов’язків працівників в Україні що  потребує нормативної регламентації та практичних кроків до реалізації, з огляду на необхідність імплементації трудових стандартів ЄС у цій сфері, що є частиною Угоди про асоціацію із Європейським Союзом», - відзначив  Ростислав Дзундза голова правління  Бюро соціальних та політичних розробок.

Дорадча група з питань торгівлі та сталого розвитку створена відповідно ст. 299 Угоди про Асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі. УА) та складається з незалежних представницьких громадських організацій, в складі Дорадчої групи представлені організації роботодавців та професійних спілок, неурядові організації та інші зацікавлені сторони. Відбір учасників Дорадчої групи здійснювався Радою з питань торгівлі та сталого розвитку, що утворена відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.06.2018 № 478 у відповідності до Основних критеріїв та процедури здійснення відбору незалежних представницьких громадських організацій, що схвалені на засіданні Ради з питань торгівлі та сталого розвитку 10 вересня 2018 року.

Європейський союз, прямуємо разом Unicef Black sea trust for regional cooperation Civil Society Forum КМДА фонд відродження Карітас України